1. Krok

Skontaktuj się z nami

Wypełnij nasz formularz a my skontaktujemy się z Tobą

Porozmawiamy o twoim dziecku i jego potrzebach

Zaoferujemy dogodny czas na spotkanie, który będzie obejmował również obserwację w klasie Montessori

Klikając na przycisk wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych i wyrażasz zgodę na politykę prywatności

2. Krok

Spotkanie obserwacyjne w naszej placówce pozwoli rodzicom przyjrzeć się metodom pracy, poczuć atmosferę naszego przedszkola i poznać odpowiedzi na wszystkie pytania, które mogą pojawić się przed zapisaniem dziecka do miejsca prowadzonego w duchu metody Montessori

Spotkanie obserwacyjne

3. Krok

Adaptacja

Adaptacja jest niezwykle ważna. Powinna przebiegać w sposób indywidualny, dopasowany do potrzeb rodziny. W naszym przedszkolu dajemy sobie czas i przestrzeń na przeprowadzenie tego procesu. Rozpoczynamy go zawsze na początku tygodnia. Dziecko przychodzi do przedszkola w towarzystwie rodzica. Podczas tego pierwszego dnia poznaje otoczenie, nauczycieli i dzieci. Zostają mu zaproponowane różnorodne aktywności, które mają na celu poznanie jego preferencji i ułatwienie mu integracji z grupą przedszkolną. Po upływie godziny, dziecko z rodzicem opuszczają placówkę. Pierwszy dzień jest ograniczony do godziny celowo, aby dziecko poczuło niedosyt i chciało wrócić następnego dnia. Drugi dzień jest bardzo podobny do pierwszego. Rodzic jest obecny w sali razem z dzieckiem. Pobyt jest wydłużony do około dwóch godzin. Nauczyciel proponuje różne aktywności, które ułatwią poznanie grupy i pozwalają na budowanie poczucia bezpieczeństwa w nowej społeczności. Trzeciego dnia rodzic jest poproszony o to, aby powoli znikać z pola widzenia dziecka. To czas zacieśniania więzi z nauczycielami i innymi przedszkolakami. Wizyta trwa około 3 godzin. Kolejny dzień przynosi kolejne propozycje aktywności, które są wzbogacone o wyjście na spacer z grupą

Rodzic jest proszony o spacer w pobliżu przedszkola tak, aby zjawić się w placówce w razie potrzeby albo gdy pojawi się duża tęsknota dziecka. Piąty jest dniem, w którym dziecko żegna się z rodzicem w szatni i ochoczo wchodzi do sali przedszkolnej. Tego dnia zostaje także na obiedzie. Każda adaptacja jest dla nas niezwykle ważna i przebiega w sposób indywidualny. Powyższy opis stanowi jakieś ramy postępowania, które są modyfikowane codziennie na podstawie obserwacji dziecka. Chcemy, aby ten czas służył budowaniu relacji dziecka z nauczycielami i rówieśnikami. Daje on poczucie bezpieczeństwa i wpływa pozytywnie na samopoczucie dziecka oraz rodzica. Przez kolejne dni pobytu dziecka rodzic otrzymuje zdjęcia z jego pracy oraz krótkie informacje tekstowe na temat jego samopoczucia. W ten sposób obie strony mogą czuć się spokojne

zostaje na obiedzie

Skontaktuj sie z nami

Klikajac na przycisk wyrazasz zgode na przetwarzanie danych osobowych i wyrazasz zgode na polityke prywatnosci